Vlaamse magazines bekoren steeds minder lezers

De Standaard online van 19/3/2014
Vlaamse magazines bekoren steeds minder lezers
De Vlaamse magazines bekoren steeds minder lezers. Dat blijkt uit de nieuwe bereikcijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM), die betrekking hadden op de periode van 1 december 2012 tot en met 30 november 2013. De weekbladen dalen met 1 procent, de maandbladen met 2 procent. Het lezersaantal van Humo blijft afkalven, met nu nog 747.000 lezers (-10 pct). Feeling zag zijn bereik zelfs met 11 pct terugvallen (287.000 lezers). Ook Goed Gevoel en Flair dalen met respectievelijk 8 en 7 procent.

TV Familie en Joepie weten de schade nog te beperken met een daling van respectievelijk 1 en 3 procent. Dag Allemaal blijft de marktleider onder de weekbladen, met 1.508.000 lezers (-4 pct). Libelle blijft nummer 2 met 936.000 lezers (-6 pct). Story haalt nog 705.000 lezers (-4 pct).


De Standaard online van 19/3/2014@ wikipedia