Neo-liberale wandaden gaan door: privébedrijven cashen tot 45 procent lokale snelheidsboete

LT
Neo-liberale wandaden gaan door: privébedrijven cashen tot 45 procent lokale snelheidsboete
Dat meldt De Standaard van vandaag.
Een aantal gemeenten geeft de controle op verkeersovertredingen in de bebouwde kom in handen van o.a. Macq Mobility, ­Intouch en Trafiroad.
Die strijken een deel van de boetegelden op. Het gaat om toepassingen met camera's. Hoe meer overtredingen - ook minieme - hoe rijker de privé-partners worden. Ook Proximus profiteert want de beelden van de camera's worden over zijn glasvezelnetwerk getransporteerd naar het controlecentrum.
Ook hier weer is Glenn Janssens aan zet. Hij is eigenaar van Trafiroad (0418.384.358), het bedrijf dat het land vol zet met verkeersborden. Vaak overbodige of dubbele aanduidingen. U moet ze maar eens tellen per lopende kilometer. In plaats van putten in het wegdek te repareren, laten de gemeenten liever een bord met 'opgepast putten' neerpoten.
De openbare ruimte wordt in concessie gegeven aan de vrienden: peperdure parkings, borden, controles op parkeren. De brave burger zal het wel allemaal betalen.
Opmerkingen worden gecounterd met 'het is voor uw veiligheid'. Larie, natuurlijk. Het gaat om de centen, dummie !
Na de uitverkoop van de overheidsbedrijven - ook al aan 'de vrienden' - wordt gestaag alles verkocht wat tengelde kan worden gemaakt. Tot de staat naakt is en wij allen ons zuurverdiende geld dragen naar diegenen die ALLES willen ... meer, meer, meer, ...
Op weg naar een slavenstaat, dus. Onder het banier van het perfide neo-liberalisme dat predikt: privatisering van de winsten, collectivisering van de lasten. En dat duurt nu al 40 jaar en werd in gang gezet door de even perfide Verhofstadt, die nu zijn zakken vult in het EP en in allerlei raden van bestuur van grote bedrijven. Die moeten geen lobbyist meer betalen, hij komt aan huis.


LT@ wikipedia